Věděli jste, že zaměstnance na home office lze monitorovat pomocí GPS souřadnic?
Home office se stal nedílnou součástí pracovního života. Klasický hardwarový terminál, používaný ve firmách pro evidenci docházky, byl při práci z domova nahrazen terminálem virtuálním. Tento terminál je dostupný zdarma a funguje jak ve webové, tak i mobilní aplikaci SYSDO. Zaměstnanci se tak mohou přihlásit do systému odkudkoliv prostřednictvím svého mobilního telefonu nebo počítače.
Nejčastěji zaměstnanci využívají mobilní aplikaci. To ovšem někdy vyvolává obavy zaměstnavatelů, zda nedochází ke zneužití tohoto řešení. Představte si situaci, kdy se zaměstnanec přihlásí „do práce“ z hospody, z autobusu, nebo z jiného místa, kde očividně nemůže plnohodnotně pracovat. Tímto způsobem by mohl získat zaplacené hodiny, aniž by reálně pracoval.
Jak SYSDO řeší obavy zaměstnavatelů?
SYSDO nabízí elegantní řešení. Ke každému přihlášení z mobilního virtuálního terminálu je automaticky přiřazena GPS souřadnice. Zaměstnavatel si tak může kdykoliv zobrazit přesnou polohu, odkud se zaměstnanec přihlásil. Tato data jsou dostupná v přehledu přítomnosti, kde stačí kliknout na ikonu GPS vedle jména uživatele.
Navíc je možné zobrazit i historii GPS poloh za libovolné období. Stačí v přehledu přístupů vybrat konkrétního zaměstnance a systém umožní zobrazit všechna jeho místa přihlášení na mapě. To poskytuje jasný přehled a pomáhá předcházet zneužívání systému.
Geofencing jako budoucnost kontroly přihlášení
Do budoucna SYSDO plánuje implementovat funkci geofencingu. Tento systém umožní nastavit povolené lokality, ze kterých se zaměstnanec smí přihlásit. Jakmile se pokusí přihlásit z jiné, nepovolené lokality, systém mu to jednoduše neumožní. Tento krok přináší další vrstvu ochrany a jistoty pro zaměstnavatele.